Bli medlem

Gör som korna, ta en sväng förbi Hjärnarps scoutgård och träffa ny och gamla vänner.

Parkeringen vid scoutgården är begränsad. Utöver samåkning är det viktigt att vi använder parkeringen optimalt när vi har avdelningsmöten. Alla vill oftast komma samtidigt och åka samtidigt varför vi alla har samma intresse att det ska gå smidigt.

Det är absolut förbjudet att parkera på Åsbackavägen.

Ledare och övriga som stannar under mötet parkerar så långt in det går.

De som lämnar kör in nederst på parkeringen och ställer sig med näsan mot vägen.

De som hämtar backar in och ställer sig så långt in som möjligt med näsan mot Åsbackavägen. Genom att bygga tre rader så får fler plats. Kom ner och hämta era scouter och ta med dem till era bilar. Ja, det kan uppstå en inlåsning, men alla vill hem så snart som möjligt varför parkeringen oftast töms på bilar snabbt om vi gör så här. Snabbare än om det ska backas en massa för att komma ut. Innan mötet avslutas bör det inte finnas några barn på parkeringen varför backning kan ske säkert.

IMG_20221028_130946