Äventyrare 12–15 år

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses. Som äventyrarscout lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan – I Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt, upplever äventyr i naturen, upptäcker nya sätt att lösa problem eller bara har kul tillsammans medan vi utforskar världen. Tillsammans bestämmer vi vad vi ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

På Äventyrarna gör vi flera hajker varje år samt arbetar med tydlig patrullscouting där varje scout följer sin patrull under verksamhetsåret.
Vi har 4 patruller på avdelningen:

• Patrullen Björnen
  • Patrullen Falken
  • Patrullen Älgen
  • Patrullen Örnen

Det ställs högre krav på Äventyrarscouter jämfört med de yngre åldersgrupperna. Som Äventyrarscout förväntas du ha läst igenom och följa instruktionerna i Äventyrarnas deltagarinformation.

Tveka inte att höra av er till någon ledare om ni har några frågor.

Evenemang för Äventyrarna

Ledare på avdelningen Äventyrare